15 May 2014

Despre sportul stiintific si Tae Bo

Si m-am apucat de sport :)) Pentru cine ma cunoaste, asta ar putea fi un banc foarte bun.

Rasfoind niste bloguri straineze acum ceva vreme, am dat peste un articol in care se anunta ca ceva oameni de stiinta au studiat intens problema si au creat un program de exercitii fizice de 7 minute, care sa lucreze toate (majoritatea?) grupelor de muschi din corp.

Doar 7 minute, zici? I can totally do 7 minute. Ca doar e cu 1 minut mai putin  decat 8 minute legs sau 8 minute buns sau 8 minute abs (singurele chestii sportive organizate pe care le-am facut in ultimii...multi ani).

Asa ca 7 minute trebuie sa fie o floare la ureche. M-am documentat, am descarcat aplicatia pentru Android si am purces.


Mno, simplu ca buna ziua nu e. Nici nu iti crapa splina din prima, dar te transpira nitel. Cred ca si omuletul din film te cam induce in eroare, face ca totul sa para extrem de simplu - mai ales The Plank, cand el pare efectiv ca sta si se relaxeaza pe coate si fluiera un cantecel. Plus ca sunt unele tipuri de exercitii (a se vedea flotarea cu ridicare pe o parte, cu o mana in sus) la care nu am putut decat sa rad. Really? Eu? Si flotare, si pe o parte, si cu mana in sus? Uahahahaaaa...

Dar cel putin am incercat. Si, decat deloc, 7 minute workout  in fiecare zi e ceva.

Apoi, lucrurile au degenerat si am ajuns la Tae Bo Basics.


Da, asta workout de-adevaratelea. Atat de de-adevaratelea, incat nu merge decat de maxim 3 ori pe saptamana :)) Si, ca dovada a faptului ca inteligenta mea motrica este egala literalmente cu 0, problema cu Tae Bo nu a fost sa rezist (nu ma intelegeti gresit, nu fluier in timpul programului, abia daca mai respir), ci sa reusesc sa fac lucrurile alea in timp real. Mai ales in ceea ce ei numesc double time, respectiv eu numesc "oh really?!?" cand miscarile se intampla de doua ori mai repede. Deci cum? Un-doi-trei-stanga? Un-doi...si-acum ce? Ridic? Fandez? Cum?!? Mana dreapta? Piciorul stang? Arghhhh...

Prima data cand am facut asta, trebuie sa fi fost o priveliste cel putin hilara, daca e sa ma iau dupa modul in care Maria se uita cand la monitor, cand la mine, cu o privire intrebatoare, parand ca nu intelege legatura intre cele doua. Dar e din ce in ce mai bine, daca nu am ajuns sa fac exercitiile chiar corect, cel putin nu imi mai dau cu stangul in dreptul la fel de des :)

Voi, doamnele? Va simteti bine? Jucati sport? :P

6 comments:

  1. Eu cu sportul...nu prea. Dar intentionez sa ma apuc :D Insa nu in casa, ca am mai avut tentative. As vrea ceva afara, in aer liber...sa alerg prin parc, de exemplu. Sau sa merg multi km pe jos :) Deocamdata...lenevesc.Ne-a adus Ana ceva puternic de la gradi, asa ca toti 4 ne-am petrecut week-end-ul in casa, cu multe servetele pe langa noi...

    Marinush

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta cu mersul pe jos tare mi-ar placea si mie, in decor montan. Dar pana atunci...
      Sanatate multa!

      Delete
  2. Ei, de sport in casa chiar ca nu mai am loc. Dar cred ca voi incepe coboratul/urcatul celor 4 etaje, cel putin o data pe zi, cu unul in brate, unul de mana, 2 la inaintare... sper sa imi coboare sotul caruciorul... Se pune?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca se pune mai ceva ca gimnastica in casa. Pe mine doar cu unul in brate si unul de mana ma trec toate transpiratiile :)

      Delete
  3. Ce amintiri rascolesti tu! Pe Billy Blanks l-am intalnit prima data in urma cu 10 ani, pe vremea cand incepusem sa merg la ore de aerobic.Instructoarea mea includea in exercitii si unele luate din tae-bo. Ce ne mai chinuia cu ele! Gafaiam de numa'-numa'! Si ce febra musculara faceam dupa!

    Unele miscari inca le mai fac acasa atunci cand am timp (cam de 3 ori pe saptamana). Mai mult de 10 minute nu rezist nici eu.

    Acum, fiindca locuim in casa cu etaj, zilnic urc si cobor cele 16 trepte. E un fel de step-aerobic.

    De azi, in casa noastra avem si un Mitica: http://toyspedia.wordpress.com/2014/05/14/sac-de-box-pentru-copii/
    Micuta noastra e destul de rezervata in a-l folosi, insa sotul si cu mine suntem foarte incantati de el. Facem si miscare, si ne si... racorim datorita lui. Va recomandam si voua un Mitica. E foarte bun la casa omului cu copii, si nu numai.

    Irina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cat de fain e Mitica! Habar n-aveam ca exista asa ceva. Tot tre sa dam o fuga in decathlon, poate il vedem live, sa ii facem o proba. sunt intr-o perioada in care tare am nevoie sa ii fac o proba sa ma racoresc putin :))

      Delete