18 December 2015

Poezii din copilarie - Cartea Copiilor

Neavand o inclinatie pentru poezie, nu mi-a dat prin cap, cumparand indecent de multe carti pentru fete, sa iau si carti cu poezii. Cand Maria a mai crescut si a inceput sa memoreze lucruri, am pus in cosul de cumparaturi si Poezii din Copilarie, de la Cartea Copiilor, despre care citisem numai de bine.


Poeziile sunt tare bine alese (adevarul ca am si cautat sa merg la sigur, cu versuri din "the classics" :))

Ilustratiile sunt minunate
(Povestea gastelor era preferata mea in copilarie)

Ne-am indragostit imediat de cartea asta. Primele poezii mai lugute invatate de Maria sunt de aici (cea cu ouale de Paste e face senzatie la noi in casa, in continuare :P)

La Pasti, G. Toparceanu

Astăzi în sufragerie
Dormitau pe-o farfurie,
Necăjite si mânjite,
Zece ouă înrosite.

Un ou alb, abia ouat,
Cu mirare le-a-ntrebat:
- Ce vă este, frătioare,
- Ce vă doare?
Nu vă ninge, nu vă plouă,
Stati gătite-n haină nouă,
Parcă, Dumnezeu mă ierte,
N-ati fi ouă...
- Suntem fierte!
Zise-un ou rotund si fraise
Lânga pasca cu orez.
Si schimbindu-si brusc alura,
Toate-au început cu gura:
- Pân'la urmă tot nu scap!
- Ne găteste de paradă.
- Ne ciocneste cap în cap
Si ne zvârle coaja-n stradă...
- Ce rusine!
- Ce dezastru!
- Preferam să fiu omletă!
- Eu, de m-ar fi dat la closcă,
As fi scos un pui albastru...
- Si eu unul violet...
- Eu, mai bine-ar fi să tac:
Asa galben sunt, că-mi vine
Să-mi închipui că pe mine
M-a ouat un cozonac!...


O carte care m-a facut sa vorbesc in rime (si in ritm) prin casa :)))

1 comment: